آرشیو اردیبهشت ماه 1400

ملكاوي، سكوي داده‌محور هوشمند در بازار خريد و فروش / رهن و اجاره‌ي املاك و مستغلات ايران است.

چگونه براي ملك خود مستأجر خوب پيدا كنيم؟

۵ بازديد

چطور يه مستأجر خوب پيدا كنم؟ اين سؤالي است كه بسياري از مالكان هنگام اجاره خانه از خودشان مي‌پرسند. اگر هر مالكي وظيفه خود را به خوبي بشناسد مي‌تواند مستأجران خوبي نيز به پيدا كند.

هر چقدر كه شما به عنوان مالك، خانه را بصورت مطلوب و قابل سكونت آماده كنيد. و تمام تعميرات آپارتمان اعم از شيرآلات، پكيج گرمايشي و سرمايشي خانه را تعمير كنيد آنوقت مي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه مستأجر خوب به سمت شما خواهد آمد.

درست است كه مستأجر بصورت موقت با توجه به قوانين و مقررات ساختمان صاحب خانه است، اين بدان معني است كه حق سكونت دارد و صاحب خانه اصلي محسوب نمي‌شود. در نهايت اگر كه شما خانه را صحيح و سالم تحويل مستأجر دهيد، او نيز مؤظف است خانه را سالم تحويل مالك دهد.

مستأجر خوب چه ويژگي‌ها و انتظاراتي دارد؟

اگر كه شما به عنوان مالك، ويژ‌گي‌ها و انتظارات مستأجران را بشناسيد بهتر مي‌توانيد مستأجر خوب براي خانه خود پيدا كنيد. در ادامه ويژگي‌هاي يك مستأجر خوب را با همديگر مرور مي‌كنيم:

  • مستأجر خوب تمايل دارد از ابتدا مسائل را روشن كند.
  • او چيزي براي پنهان كردن در طي فرآيند اجاره ندارد و بسيار شفاف است.
  • مستأجر در برابر هرگونه اختلافي تمايل به مذاكره‌ي مصالحت آميز دارد و از هرگونه تنش دوري مي‌كند.
  • يك مستأجر خوب تمام تلاش خود را مي‌كند با رعايت كردن قوانين و مقرارت ملكي مسئوليت پذير باشد.

داشتن تمام اين ويژگي‌ها از طرف مستأجر باعث مي‌شود كه يك رابطه اطمينان بخش و با اعتماد و احترام متقابل بين او و مالك شكل بگيرد.

ادامه مطلب: چگونه براي ملك خود مستأجر خوب پيدا كنيم؟

همه چيز درباره كد پستي خانه

۴ بازديد

هر خانواده ايراني داراي يك كد پستي است كه به عنوان معتبرترين شناسه همان خانواده شناخته مي‌شود؟ كد پستي چيست و چه كاربردهايي دارد؟ چه مواقعي به آن نياز پيدا مي‌كنيم؟ اين كد ۱۰ رقمي است كه هر فردي با استفاده از آن در هر نقطه‌اي از جهان كه باشد مي‌تواند براي اشخاص ديگر مرسولات خود را ارسال كند. در ملكاوي تخمين قيمت ملك با استفاده از اين كد ميسر مي‌باشد.

هر چيزي داراي نام و نشاني است، مثل همه انسان‌هاي روي كره زمين كه داراي يك نام و نام خانوادگي هستند. منازل ما هم داراي يك نشاني و يك آدرس است كه به آن كدپستي مي‌گوييم.

شما در اين مقاله با ماهيت كد پستي، راه‌هايي دستيابي به آن، كاربردهاي آن و ساختار كد پستي آشنا خواهيد شد.

چرا از كد پستي استفاده مي‌كنيم؟

طي سال‌هاي گذشته كد پستي‌هايي كه ۵ رقمي بودند باعث بروز مشكلاتي براي مردم، ادارات، سازمان‌ها و حتي سازمان پست جمهوري اسلامي ايران ميشد. يكي از مشكلاتي كه اين كدها داشتند، اين بود كه به تنهايي براي شناسايي مبدأ و مقصد جهت ارسال بسته‌هاي پستي كافي نبودند.

دليل اينكه بايد از كدپستي استفاده كنيم اين است كه ديگر اين مشكلات وجود نداشته باشد و ما بتوانيم به راحتي مرسولات خود را ارسال كنيم.

هر يك از سازمان‌ها، شركت‌ها و نهادها نيز داراي پلاك ويژه‌اي بودند كه همين امر باعث مي‌شد شناسايي پلاك‌ها و آدرس‌ها دشوار و دردسر ساز شود. به خاطر همين مشكلات و چالش‌ها بود كه دولت و مجلس شوراي اسلامي طرحي با عنوان كد ملي ۱۰ رقمي تخصيص و در دستور كار خود قرار داد. دولت بين سال‌هاي ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵ شروع به آمارگيري و گردآوري اطلاعات كرده و از سال ۱۳۷۵ به بعد نيز اقدام به اعلام كدهاي پستي ۱۰ رقمي براي تمام خانوارها و اماكن كرد.

ادامه مطلب: همه چيز درباره كد پستي خانه

چه كسي هزينه تعميرات آپارتمان را پرداخت مي‌كند؟ مالك يا مستأجر؟

۵ بازديد

هزينه تعميرات آپارتمان يكي از موارد اجتناب‌ناپذير و جدا نشدني از هزينه‌هايي است كه مالك يا مستأجر درگير آن مي‌شود. اما سؤال مهمي كه اينجا پيش مي‌آيد اين است كه هزينه تعميرات مورد اجاره با مستأجر است يا مالك؟

ناگفته نماند كه با توجه به مسائل جديدي كه در جامعه امروزي ما بوجود آمده است و البته ساختمان‌ها و جامعه نيز در حال پيشرفته‌تر شدن هستند، بين وكلا و كارشناسان در اين مورد اختلاف نظر وجود دارد.

در اين مقاله به توضيحي در اين رابطه مي‌پردازيم و قوانين آپارتمان نشيني تعميرات را بررسي مي‌كنيم.

اگر در رابطه با تعميرات آپارتمان مسكوني اختلاف پيش بيايد مراجعه به وكيل پايه يك و يا پايه دو مي‌تواند باعث حل اين اختلاف شود.

قوانين هزينه تعميرات آپارتمان

در قانون مدني ماده ۴۸۶ و آنچه كه در قانون تملك آپارتمان‌ بيان شده است: مالك موقع اجاره دادن ملك مورد اجاره وظيفه دارد وسايل و امكاناتي كه در قرار داد ذكر مي‌شود را صحيح و سالم به مستأجر تحويل دهد. در طول مدتي كه ملك يا تأسيسات در حال اجاره است، مشكلي براي آن‌ها پيش بيايد، مالك يا مستأجر با توجه به كلي يا جزئي بودن تعميرات موظف به پرداخت هزينه تعميرات آپارتمان و ملك مسكوني هستند.

اصلي‌ترين و رايج‌ترين مشكل زماني بوجود ميايد كه در كلي بودن يا جزئي بودن تعميرات بين مالك و مستأجر اختلاف نظر بوجود ميايد.

ادامه مطلب: چه كسي هزينه تعميرات آپارتمان را پرداخت مي‌كند؟ مالك يا مستأجر؟

معرفي چند روش بازاريابي مشاوران املاك

۵ بازديد

يكي از شغل‌هاي پرچالش دنيا مشاور املاك است. در اين شغل شما با آدم‌هايي با سلايق و خواسته‌هاي متنوع روبرو مي‌شويد. اگر در اين شغل فعاليت مي‌كنيد بايد بسيار فعال و پر جنب و جوش باشيد و هميشه خود را بروز نگه داريد. حضور داشتن در رسانه‌هاي تبليغاتي يكي از اركان اصلي اين شغل است. در اين نوشته مي‌خواهيم شما را با برخي از روش‌هاي بازاريابي املاك آشنا كنيم كه به شما كمك مي‌كند حضور موفق‌تري در اين شغل داشته باشيد.

فايل‌هاي فروش آنلاين

ممكن است شما فايل‌هاي كاغذي زيادي از املاك داشته باشيد، اما اين به كار مشتريان شما نمي‌آيد. شما بايد شروع كنيد و اين فايل‌ها را در سايت‌هاي آگهي املاك نظير شيپور و ديوار درج كنيد. بعد از اين كار شما بايد منتظر تماس‌هاي مشتريان باشيد و البته كه بايد مهارت‌هاي بازاريابي تلفني املاك را نيز مسلط باشيد.

نكات مهم در بازاريابي فايل‌هاي آنلاين:

  • استفاده كردن از سايت‌هاي تخصصي
  • نوشتن عنوان‌هاي جذاب و گيرا
  • بارگزاري عكس‌هاي واقعي ملك
  • نوشتن توضيحات كامل در مورد ملك
  • موقع نوشتن آگهي املاك خود تمامي راه‌هاي ارتباطي خود را ذكر كنيد (شماره تماس، آيدي شبكه‌هاي اجتماعي،‌ ايميل و… )

ادامه مطلب : معرفي چند روش بازاريابي مشاوران املاك

نكات مهم افزايش مهارت در بازاريابي تلفني املاك

۵ بازديد
يكي از راه‌هاي تكنيك فروش موفق در بازار مسكن، بازاريابي تلفني املاك است كه در دنياي امروزي بسيار باارزش و با‌اهميت جلوه مي‌دهد. بهترين مشاور املاك كسي است كه تكنيك‌هاي بازاريابي تلفني را ياد مي‌گيرد، مهارت خود را در اين زمينه افزايش مي‌دهد و از آن براي فروش بالا استفاده مي‌كند.
در ادامه اين مقاله شما با تكنيك‌هاي بازاريابي تلفني املاك آشنا مي‌شويد و مي‌توانيد از اين نكات براي فروش بالا در مذاكرات و موفقيت در اين زمينه استفاده كنيد.
 

كارهايي كه قبل از شروع مكالمه بايد انجام دهيم

اگر بخواهيم تكنيك‌هاي بازاريابي تلفني املاك را به چند دسته تقسيم كنيم بهتر مي‌توانيم هدف و مسير خود را مشخص كنيم. با اين كار تمركز ما در هر مرحله به كاري هست كه انجام مي‌دهيم. كارهايي كه قبل از مكالمه بايد انجام دهيم، كارهايي كه در حين صحبت با مشتري بايد انجام دهيم و كارهايي كه بعد از مكالمه با مشتري بايد انجام دهيم. در اين بخش به نكاتي كه قبل از شروع مكالمه بايد به آن توجه كنيد، مي‌پردازيم.

 

آماده كردن متن و گفتگوي مكالمه

يكي از تكنيك‌‌هايي كه به شما كمك مي‌كند كه مكالمه‌اي قوي داشته باشيد اين است كه متن مكالمه را قبل از شروع گفتگو آماده كنيد. در اين متن به تمام جوانب دقت كنيد. براي مثال خودتان، كارتان و شركتي كه در آن فعاليت مي‌كنيد را معرفي كنيد.